• اصفهان - نایین - شهرک صنعتی - خیابان داروسازی - شرکت مدرن صنعت نایین

تماس با ما

09225205869

031-46299380-7

ایمیل

msn97.ir@gmail.com

info@msn97.ir

ساعات کاری

شنبه تا پنج شنبه 8 تا 16

مراحل استفاده از بکس بادی چیست؟

مراحل استفاده از بکس بادی چیست؟

مراحل استفاده از بکس بادی چیست؟

  1. خرید بکس بادی
  2. آماده سازی محیط کار
  3. وصل کردن قطعات مختلف بکس بادی
  4. چک کردن اتصال صحیح قطعات
  5. اتصال سوکت مناسب
  6. باز و یا بسته کردن پیچ ها
  7. رعایت تمامی نکات ایمنی جهت جلوگیری از هر گونه آسیب و خطرات احتمالی

خرید بکس بادی مناسب

قبل از هر اقدامی بهتر است به سراغ خرید یک بکس بادی مناسب با کار و فعالیت خود بروید. برای اینکار بهتر است گشتاور و سرعت مورد نیاز خود را بنسجید و سپس محصولی که این نیازها را به راحتی برطرف می کند را خریداری فرمایید.

آماده کردن محیط کار

بکس بادی یکی از وسایلی که در صنایع و کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از آن ها در گاراژ، مکان های عمرانی و یا حتی مکانیکی ها بهره مند شوید. بنابراین اگر قصد دارید تا طرز استفاده از بکس بادی را به نحو احسن فرا بگیرید بهتر است تا محیط کار خود را برای گذاشتن کمپرسور هوا خالی و تمیز نمایید. باید شلنگ هوا بدون هیچگونه مزاحمتی بتواند کار خود را انجام دهد.

سرهم بندی قطعات بکس بادی و کمپرسور هوا

تنها در صورتی نیاز به سر هم کردن آچار بادی خود ندارید که از مدل هایی که باتری می کنند استفاده کنید. در غیر این صورت نیاز دارید تا قطعات آچار و کمپرسور هوا را به صورت منظم و مرتب در سر جای خود قرار دهید. ابتدا کمپرسور هوا را به برق متصل کنید. اینکار باعث می شود تا فشار هوا به سرعت تا حداکثر فشار ممکن افزایش یابد. معمولا این فشار حداکثری توسط شرکت های سازنده برای کمپرسور تعریف می شوند. به صورت معمول بیشینه فشار هوای تولیدی برای کمپرسورهای هوا بین 125 الی psi 150 است. فشار را تا psi 90 افزایش دهید و سپس فشار را در همان نقطه نگه دارید. سپس شلنگ لاستیکی متصل به کمپرسور را به ته بکس بادی متصل نمایید.

تست کردن قطعات آچار بادی

قبل از اینکه بخواهید از این ابزار استفاده کنید باید از درست کار کردن تمامی قطعات آن اطمینان حاصل نمایید. دکمه ضامن یا ماشه دستگاه را فشار دهید و از حرکت کردن دستگاه مطمئن شوید. سپس ضامن را رها کنید. بعد از این مرحله با تغییر دادن فشار هوا، تغییر پیدا کردن سرعت بکس بادی متناسب با فشار هوا را چک کنید. همچنین باید جهت چرخش آچار و درست کار کردن آن را تست کنید. این فعالیت ها برای یادگیری طرز استفاده بکس بادی بسیار حائز اهمیت و مهم است.

طرز استفاده از بکس بادی گام به گام

مرحله بعدی تنظیم کردن سرعت مناسب برای آچار است. سرعت بکس های بادی با دور بر دقیقه(RPM) مشخص می شود. هر چه سرعت را بالاتر ببرید گشتاور دستگاه کاهش می باید و برعکس. با خواندن دفترچه راهنما که توسط شرکت سازنده ارائه می شود از سرعت مناسب بکس بادی برای کارهای مختلف مطلع شوید.

اتصال سوکت یا سری مناسب

گام بعدی در طرز استفاده بکس بادی متصل کردن سوکت مناسب برای انجام کار مورد نظر است. به عنوان شخصی که قصد استفاده از آچار بادی را دارد، بهتر است از سوکت ها در سایز ها و اندازه های مختلف در جعبه ابزار آلات خود داشته باشید. همین امر موجب می شود تا بتوانید به سرعت خود را برای فعالیت های مختلف مجهز کنید.

باز و بسته کردن پیچ و مهره ها به کمک بکس بادی

بعد از اینکه سوکت مورد نظر خود را انتخاب کردید و آن را بر روی دستگاه قرار دادید، نوبت به باز کردن پیچ و مهره ها می رسد. آچار را به صورت محکم بر روی پیچ ها قرار داده و ضامن دستگاه را فشار دهید. برای اینکه بتوانید پیچ ها را بر سر جای خودشان ببندید نیاز است تا جهت چرخش بکس بادی را عوض کنید. سپس پیچ را به صورت محکم و مطئمن ببندید.

خارج قطعات مختلف بکس بادی

پس از اینکه کارتان با بکس بادی به اتمام رسید نوبت به جمع کردن و جداسازی قطعات مختلف آن می رسد. برای اینکه بتوانید قطعات مختلف دستگاه را به صورت اصولی و بدون آسیب رسانی جدا کنید بهتر است از دفترچه راهنمایی که توسط شرکت سازنده در اختیار شما قرار می گیرد استفاده کنید. ابتدا شلنگ کمپرسور باد را خارج کرده و سپس به جداسازی قطعات دیگر بپردازید. از قرار گرفتن صحیح دستگاه در جعبه خود اطمینان حاصل کنید. این کار باعث می شود تا دستگاه از هر گونه خط و خش و آسیب های احتمالی در امان باشد.

رعایت نکات ایمنی در استفاده از بکس بادی

برای اینکه بتوانید به صورت کاملا صحیح و درست از بکس بادی خود استفاده کنید نیاز دارید تا محیط کار خود را تمیز و مرتب نگه دارید. در غیر اینصورت ممکن است دچار خطا و یا حوادث بشوید. کودکان و حیوانات را هنگام کار با آچار بادی دور نگه دارید. از استارت خوردن دستگاه به صورت ناگهانی جلوگیری کنید. قبل از هر چیزی از خاموش بودن دستگاه قبل از متصل کردن کمپرسور باد مطمئن شوید. از اعمال کردن گشتاور بیش از حد معمول خودداری کنید. این کار ممکن است باعث خراب شدن و هرز شدن پیچ ها و مهره بشود. در صورت مبتلا به هر گونه بیماری قلبی و یا خطرناک از کار کردن با دستگاه های بادی از جمله بکس بادی خودداری کنید. از قرارگیری مو ها، لباس و دستکش های خود اطمینان کافی را کسب کنید.

سخن آخر

بکس های بادی یکی از قدرتمندترین و پر استفاده ترین ابزار آلات موجود در سطح بازار هستند. این ابزارهای به سریعتر و ساده تر شدن فعالیت هایی که با پیچ و مهره ها سرکار دارند کمک شایانی می کنند. با فراگیری طرز استفاده بکس بادی به حرفه ای تر شدن خودتان کمک خواهید کرد. همچنین نکات ایمنی را همواره رعایت کنید تا از رخ دادن ناگهانی جلوگیری کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با طرز استفاده از بکس بادی، پرسش خود را کامنت کنید؛ کارشناساس ایرمتال در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات ما


  • ۳۰
  • خرداد
  • مراحل استفاده از بکس بادی چیست؟

    مراحل استفاده از بکس بادی چیست؟ خرید بکس بادیآماده سازی محیط کاروصل کردن قطعات مختلف بکس بادیچک کردن اتصال صحیح قطعاتاتصال سوکت ...

  • ۳۰
  • خرداد
  • آشنایی با ابزار آلات بادی

    بکس بادی چیست ؟ کاربرد | مدل‌ها ابزار بادی یک نوع ابزار قدرتمند هستند که به وسیله باد ( هوا ) فشرده ...

  • ۳۰
  • خرداد
  • بکس بادی، مکانیزم کاری و موارد استفاده

    بکس بادی، مکانیزم کاری و موارد استفاده معرفی سیستم کار ابزارآلات بادی یا پنوماتیک مبنای کار ورود جریان هوا از منبع تولید هوا ...

  • ۹
  • فروردین
  • بکس بادی MSN500

     بکس بادی MSN500 درایو  ½ ماکزیمم گشتاور: 660 نیوتن متر  گشتاور حین کار: 500 نیوتن متر سرعت چرخش: 6000 دور در دقیقه ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    (+98) 916 - 123- 4567

    ادرس

    اهواز: کیان اباد ,خیابان28شرقی,پلاک12

    پست الکترونیک

    info@themento.com